Jak slíbili, tak udělali! V sobotu dosáhli piloti DS Automobiles na mistrovství světa ABB FIA Formule E během druhého závodu v Saúdské Arábii úrovně, která se od nich a od týmu DS Techeetah očekávala.
Při posledním závodě E-Prix, na němž se na start postavil vůz DS E-Tense FE20, který v Římě vystřídá nový monopost, bojoval Jean-Éric Vergne v čele, ale penalizace ho srazila na 12. místo. Francouzský prémiový výrobce však o pódiové umístění nepřišel, protože na třetí pozici se namísto svého týmového kolegy posunul António Félix da Costa. Po poněkud frustrujícím pátečním prvním závodě je tento výsledek pro úřadující šampiony velkou odvetou, díky níž se mohou pustit do závodu o dva tituly mistra světa.
Jak se dalo očekávat, druhá E-Prix v Rijádu nabídla úplně jiný scénář než den předtím. Na trati, která se stále čistí od písku, se vůz DS E-Tense FE20 již v kvalifikaci vrátil k obvyklému výkonu, Jean-Éric Vergne skončil sedmý a António Félix da Costa devátý. To nejlepší ale mělo teprve přijít. Ve druhém nočním závodě v historii disciplíny se oba jezdci DS Automobiles okamžitě posunuli dopředu. Jean-Éric Vergne díky dokonalému využití prvního „útočného módu“ obsadil prozatímní třetí místo, těsně před svým týmovým kolegou.
Francouzský a portugalský jezdec, kteří byli po prvním výjezdu safety caru velmi blízko vedoucí dvojice, se pustili do velmi těsného duelu, ale poté dvojitá nehoda v zadní části pelotonu donutila organizátory závod předčasně ukončit. Jean-Eric, který do té doby nestihl zaktivovat podruhé „útočný mód“, byl za nesplnění této povinnosti potrestán po dojezdu 24 sekundami, takže se propadl na 12. místo a body za třetí pozici získal António Félix da Costa.
„Je to pro dobro věci, ale důležité je, že držíme přední pozice a že máme na to, obhájit tituly. Po včerejším závodě tým dobře zareagoval, a to je velmi dobré znamení do budoucna. Schopnost vrátit se do hry je základem úspěchu! Na tuto dynamiku musíme navázat v Římě, kde by mělo být naší velkou výhodou nasazení našeho nového monopostu.“ António, který se díky pódiovému umístění vrátil na 5. místo v šampionátu jezdců, byl spokojený. „Celkově jsme podali dobrý výkon a pro tým je to dobrý výsledek,“ řekl obhájce titulu. „Dokázali jsme, že jedeme v našem starém tempu a za to jsem moc rád. Závod byl hodně zábavný, povedlo se několik opravdu pěkných předjíždění a výrazně jsme se zlepšili. Byl to poslední závod s tímto vozem, protože nový už je připravený a objeví se při příštím závodě. Nemůžu se dočkat, až vám ho představím!“
Jean-Eric Vergne měl očividně z čeho být zklamán. „Zdálo se, že se všechno dobře sešlo, ale nakonec musím uznat, že se to nestalo,“ povzdechl si jediný dvojnásobný šampión v této disciplíně. „Když dojde k velké nehodě, jaká se stala Alexovi (Lynn, pozn. red.), je jediné, na čem opravdu záleží, aby nebyl zraněný. Bohužel kvůli výjezdu safety caru a následnému zastavení závodu jsem nestihl zaktivovat druhý útočný mód. Protože je to povinné, neminula mě po závodě penalizace. Bylo by opravdu fajn stát při prvním závodě sezóny na stupních vítězů, ale v minulosti jsme viděli, že nemusíte vyhrát první závod, abyste vyhráli šampionát. Dnešní večer, na kterém se naposledy objevil DS E-Tense F20, byl pěkně rušný, a tak na něj budu vzpomínat a do Říma se vrátím nabitý energií a namotivovaný.“
Šéf týmu DS Techeetah Mark Preston si stejně jako všichni fanoušci show na trati užil. „To byl ale závod! Naši jezdci nás někdy pěkně vystresují, ale to je riziko, když máte na trati dva šampiony tohoto kalibru, kteří bojují o nový titul. Až emoce ustoupí, budou z nich zase dobří přátelé a všichni se soustředíme na příští závod. Toto bylo poslední vystoupení vozu DS E-Tense FE20 a vzhledem k tomu, jak dobře nám během šesté sezóny i tento víkend sloužil, čeká ho teď důstojný odchod do důchodu.“
Třetí závod E-prix této sezóny 2021 se uskuteční v Římě 10. dubna. S novým monopostem chce DS Performance hrát v Itálii hlavní role!