Air France se připravuje na přílet Airbusu A220

Autor:

Zdroj info: Aerolinka Air France ; zdroj foto: Pixabay

Francouzská letecká společnost pokračuje v obnově své flotily. Na konci září převezme první ze šedesáti objednaných letadel Airbus A220-300, která nahradí letadla Airbus A318 a A319 na krátkých a středních tratích.

První Airbus A220 určený pro Air France nedávno opustil lakovnu Airbusu v Mirabelu nedaleko Montrealu. Je připraven v nových barvách Air France, na přední části trupu má okřídleného mořského koníka, historický symbol letecké společnosti ztělesňující její bohatou historii. Jelikož je Airbus A220 vyroben z lehčích kompozitních materiálů, spotřebuje o 20 % méně paliva než letadla předchozí generace a má o 34 % nižší hlukovou stopu. Bude hrát rozhodující roli při dosahování cílů udržitelného rozvoje společnosti Air France, včetně snížení emisí CO2 v absolutním vyjádření o 50 % na vnitrostátní síti z Paříže-Orly a na meziregionálních linkách do roku 2024, a snížení emisí CO2 na cestujícího/km o 50 % do roku 2030. Zkoušky, výcvik posádek
a bezpečnost letu při přípravě na příchod letounu A220 má klíčový význam.

Než se nové letadlo připojí k pařížské letecké dopravě, aby přepravovalo zákazníky společnosti Air France, projde řadou pozemních a letových testů. Po svém příletu bude více než měsíc využíváno k výcviku letových posádek letecké společnosti, z nichž některé zahájily proces tzv. typových kvalifikací již loni v létě. Stejně jako u každého nového typu letadla vstupujícího do flotily společnost vytvořila dvě základní skupiny, z nichž jednu tvoří piloti a druhou letušky. Tito již kvalifikovaní členové posádky pak budou zodpovědní za školení svých kolegů v rámci interních programů schválených úřady.

V září loňského roku absolvovalo osm pilotů-instruktorů osmitýdenní teoretický
a praktický kurz ve školicím středisku Airbusu v Montrealu. V současné době školí své kolegy – včetně dalších 28 instruktorů, kteří doplňují tým pilotů pro zahájení výcviku, zejména pomocí simulátoru FFS (Full Flight Simulator) umístěného na zvedácích a sestaveného ve středisku letové simulace společnosti Air France na letišti Paříž-Charles de Gaulle. Jakmile společnost Air France převezme první letoun, bude tento výcvik na simulátoru doplněn přibližně 20 lety v reálných podmínkách s cílem získat typovou kvalifikaci A220-300. Na tomto letadle bude nakonec kvalifikováno téměř 700 pilotů Air France.

Stejný systém základní skupiny se používá i pro palubní průvodčí, přičemž od září do prosince 2020 bude v Curychu vyškoleno 14 palubních průvodčích. V současné době dokončují příručky a obsah výcviku, za jehož zajištění budou od září 2021 sami zodpovědní. Základní skupina vybrala a vycvičila skupinu 37 palubních průvodčích, kteří dokončí praktický letový výcvik palubních průvodčích, jakmile bude letoun A220 uveden do provozu. Na posádkové akademii Air France v Paray Vieille-Poste nedaleko Paříže-Orly byly instalovány dva modely dveří letounu A220, které slouží k výcviku přibližně 2 500 palubních průvodčích.

Kromě pilotů a letušek se na přivítání Airbusu A220 připravuje celá společnost. Na příchod tohoto letounu nejnovější generace se připravují všechny provozní úseky, od údržby až po personál stanice.

Airbus A220 společnosti Air France bude moci přivítat 148 cestujících v konfiguraci
3-2 kabiny. Každé sedadlo bude vybaveno porty USB typu A a C a všichni cestující budou mít k dispozici Wi-Fi připojení ze svých osobních zařízení.

Zdroj informací: Air France – tisková zpráva
Zdroj foto: Pixabay