Anketa Auto mého srdce má vítěze. Kia EV9 předběhla Škodu Kamiq jen o jeden bod

Autor:

Odborná porota složená z motoristických novinářek a ženských osobností rozhodla v pátek 5. dubna o absolutním vítězi ankety Auto mého srdce 2024. Boj o první místo byl velmi těsný.

Anketa má za cíl ocenit nově uvedené vozy na český trh, kterým se nejvíce podaří oslovit ženské publikum. Inspirací pro českou verzi ankety je mezinárodní anketa Women World Car of the Year. 

V únoru jsme tak z 20 nominovaných vozů vybraly šest modelů, které postoupily do druhého kola. Jednalo se o BMW X2, Kia EV9, MG ZS, Range Rover Velar, ŠKODA Kamiq a Volvo EX30. Všechny modely jsme během několika týdnů řádně testovaly a hodnotily jejich praktičnost, design, jízdní vlastnosti, prostornost, technologie a v neposlední řadě také vstřícnost k dětem.

Vítězem letošního ročníku se s počtem 48 bodů stal elektromobil Kia EV9. Na druhém místě skončila Škoda Kamiq, která získala 47 bodů. Třetí místo pak obsadila novinka Volvo EX30 s 27 body.

Foto: Sabina Kvašová – Na fotografii je část porotkyň s PR manažerkou automobilky KIA

„Tento triumf a uznání odborné ženské poroty je pro naši značku a obzvláště model EV9 velmi cenný. Od začátku letošního roku posbírala EV9 řadu světových ocenění, jako je například prvenství v prestižní anketě Světové ženské auto roku 2024. Vítězství na domácí půdě v anketě Auto mého srdce je dalším důležitým milníkem, který dokládá unikátnost značky Kia,“ řekla na vyhlášení ankety Kateřina Vaňková, PR manažerka KIA Česká republika a dodala: „Naší strategií je posouvat hranice každodenní mobility a nabízet široké veřejnosti a početným rodinám s dětmi více než jen běžné vozy. EV9 je vskutku unikát, který mezi mainstreamovými značky na českém trhu nemá konkurenci.“

„Kia EV9 je pro mě velkým překvapením roku. Svým nepřehlédnutelným designem, jízdním komfortem, inovativním řešením bezpečnostních asistentů i dobíjecí architekturou nejlépe kombinuje stanovená kritéria a budí pozitivní emoce,“ řekla organizátorka ankety a motoristická novinářka Sabina Kvášová

Jaký je můj názor?

Mé body přistály na konto vítěze i auta, které skončilo na druhém místě.

Za mě osobně si EV9 zasloužila vyhrát, protože je to skutečně povedené auto. Jako jeden z mála elektromobilů dojede daleko, umožňuje super rychlé nabíjení, kdy se za 15 minut dobije na 250 kilometrů jízdy. To znamená, že si odskočíte na benzince, dáte si něco dobrého a hned můžete pokračovat zase dále v cestě. V kabině nabízí královský prostor, ať už se zvolí v 6místné nebo 7místné variantě, auto je tedy velmi přívětivé k rodině, která například řeší každodenní ukotvování autosedačky. Líbí se mi také možnost obousměrného napájení, tzv. stačí připojit V2L adaptér a třeba někde uprostřed přírody si zapnout do zásuvky vybitý notebook.

Jízdně je tady vše bez problému, přesně jak si to u komfortního korábu představuji, výhodou je i jeho neslyšitelný provoz nebo chytré uložení kabelů ve frunku, které neodkrajují prostor z kufru. Stejně tak je téměř neuvěřitelné, kolik recyklovaných materiálů se v autě nachází. Sedadla jsou například z veganské kůže, podlahové rohože pak z recyklátu rybářských sítí a obkladové panely, sedadla nebo látky v interiéru se vyrábí z recyklovaných plastových lahví a vlněného vlákna. Jediné, čeho se obávám, je fakt, že vůz se svou cenovkou nebude tak dostupný něžnému pohlaví.

Přiznám se, že nejvíce bodů jsem dala druhému Kamiqu, protože jsem volila spíše z pragmatického hlediska. Kamiq po modernizaci je vyspělé auto, které dokonale splní všechny rodinné nároky. Navíc má spíše kompaktní rozměry, a tak není problém kamkoli zaparkovat. Od základní výbavy, která rozhodně nevypadá jako holota, disponuje vyspělými asistenty jako je třeba hlídání jízdního pruhu nebo upozornění před kolizí. Do zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů, se pak vejde zcela bez problémů kočárek. Výhodou je rovněž celá škála motorizací.

Nechybí typické simply clever prvky v kabině nebo v zavazadlovém prostoru. Body si vůz zasloužil také za to, že se v něm dá snadno zorientovat, stále zde zůstala důležitá fyzická tlačítka a řidičova zóna je skutečně uživatelsky přívětivá. Pro mě je také příjemným benefitem, že vůz tak trochu klame tělem – protože, když si sedačku nastavím na svou výšku 182 centimetrů, stále mám po usednutí do druhé řady spoustu místa nad hlavou a především před koleny. Musím se přiznat, že na tomhle voze se mi těžko hledají chyby, a to jsem měla možnost vyzkoušet jak základní jednotku s manuálem, tak i vyšší verzi s automatem. Jízdně není co vytknout, vůz je komfortní a netřeba ho hnát na hranice, na to jsou tu jiná auta. A nakonec jeho cena. Model si pravděpodobně bude moci pořídit každá žena bez ohledu na to, zda ji na to manžel/přítel přispěje peníze nebo ne. Tohle se Škodě skutečně povedlo.

Ve finále vítězi se pro mě stala obě auta, EV9 za elektromobily a Škoda Kamiq za spalovací vozy. Tak uvidíme, jak těsné to bude příští rok a jaká zajímavá auta budou zástupci automobilek na českém trhu nominovat.

 Zdroj informací: Autorský text, Anketa mého srdce, Žena v autě
Foto: Ondřej Šebek