Češi bourali v obou lockdownech prakticky stejně často, škody byly ale o něco vyšší

Autor:

Nehodovost na českých silnicích a dálnicích za rok 2020 klesla nejvíce za posledních 59 let. Velký úbytek odhalují i statistiky počtu těžce zraněných. Hlavním důvodem jsou protiepidemická opatření, a tedy o dost méně hustý provoz.

První jarní versus druhý podzimní lockdown

V tuzemsku i ostatních státech bojujících s koronavirovou pandemií, můžeme pozorovat příznivé změny týkající se nejen úmrtnosti, ale i celkové nehodovosti na silnicích či dálnicích. Co se týče četnosti škodových událostí, byla u nás v obou lockdownech prakticky totožná. “Průměrně jsme v jarním zaznamenali 17 škodových a pojistných událostí denně. V podzimním se pak toto číslo zvedlo opravdu nepatrně na 17,2, tedy o pouhé dvě desetiny procenta,“ říká Petr Schutz, ředitel likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny.

Rozdíl ve výši pojistného plnění

Ačkoliv četnost nehod zůstala prakticky stejná, velký rozdíl lze naopak pozorovat v závažnosti škod. Druhý lockdown totiž z pohledu škod v silničním provozu jasně předčil ten první. V praxi to u pojišťovny Slavia znamenalo, že průměrná výše pojistného plnění činila na jaře 28 040 Kč a na podzim představovala 26 129 Kč. Mediánová hodnota vyplaceného plnění byla však v druhé vlně o 8 659 Kč vyšší než v první.

Ukazuje se tak, že pro závažnost škod při nehodách má skutečně rozhodující význam sezóna, a ne provoz. Zapomínat by se zároveň nemělo na to, že k nejfatálnějším následkům dochází často z důvodu nepozornosti řidičů, ke které právě méně hustý provoz může svádět. Všechna čísla vyplývají z analýzy Slavia pojišťovny, která měla za cíl prozkoumat téměř 1800 pojistných událostí během obou lockdownů.

Foto: pixabay


Místo pro vaše názory