Historický vlak a parník mezi Prahou a Davlí připomenou dvě významná jubilea

Autor:

Na neděli 20. září připravily České dráhy ve spolupráci s Pražskou paroplavební společností atraktivní jízdy mezi Prahou a Davlí, které připomenou 120. výročí Posázavského Pacifiku a 80. výročí kolesového parníku Vltava. Zájemci budou mít ojedinělou příležitost absolvovat jednu cestu historickým vlakem a druhou parníkem. Během dne jsou připravené celkem čtyři takovéto kombinované jízdy. Jízdenky jsou v prodeji u všech pokladních přepážek Českých drah.

Cestující si při nákupu jízdenky zvolí, zda pojedou do Davle vlakem a zpět lodí nebo naopak. O jízdy je velký zájem, v prodeji jsou ještě jízdenky na parník s odplutím v 8:30 a ve 14:25 z Rašínova nábřeží a na vlak s odjezdem v 15:16 z Masarykova nádraží. V Davli si vždy cestující přestoupí na druhý dopravní prostředek a vrátí se do Prahy. Zájemce o tyto jedinečné jízdy upozorňujeme, že je možné cestovat pouze s povinnou místenkou.

„Obě významná jubilea nás přivedla k myšlence spojit síly s Pražskou paroplavební společností a cestujícím  nabídnout mezi Prahou a Davlí kombinované jízdy historickým vlakem a parníkem,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj, a doplňuje: „Vlaky budou kvůli výlukám v pražském uzlu začínat a končit na Masarykově nádraží a v metropoli pojedou po trase přes Libeň a Malešice, tedy po tratích využívaných především pro nákladní dopravu. Lodě pak budou vyplouvat, resp. připlouvat k 5. nástupišti na Rašínově nábřeží, kam se cestující dostanou od Palackého náměstí. Cestující tak pojedou jedním směrem po železnici a druhým směrem se svezou parníkem po Vltavě.“

Jubilejní trať i parník

Jízdy připomenou 120. výročí tzv. dolního Posázavského Pacifiku a 80. výročí parníku Vltava, který provozuje Pražská paroplavební společnost.

Poslední stavební úsek Posázavského Pacifiku, tedy tratě mezi Prahou, Davlí a Čerčany, byl uveden do provozu 1. května 1900 v úseku mezi Jílovým u Prahy a Skochovicemi. Vlaky tak mohly začít jezdit v celém úseku mezi Prahou a Čerčany. Trať vede mezi Davlí a Čerčany údolím řeky Sázavy, které překonává několika tunely a mosty. Díky malebné krajině jsou vlaky na této trati vyhledávány mnoha cestujícími z řad turistů, vodáků, ale i chalupářů ze zdejších rekreačních osad.

Restaurační kolesový parník Vltava je poslední ze dvou historických parníků na Vltavě. Tím druhým je parník Vyšehrad. I po několika kompletních rekonstrukcích si zachovává své nezaměnitelné historické kouzlo. Na vodu byl spuštěn v roce 1940 v pražských loděnicích jako osobní loď. V roce 1991 bylo toto plavidlo přestaveno na restaurační parník a jeho poslední modernizace proběhla v roce 2009. V roce 2013 byl tento parník slavnostně zapsán mezi kulturní památky České republiky. Plavidlo má částečně krytou vyhlídkovou palubu a je v něm k dispozici restaurace, kavárna, vinárna, bar a salonek. Parník pohání parní stroj, přičemž strojovnu je možné si prohlédnout.

Ve vlaku i na parníku bude možnost občerstvení. V Davli můžou cestující navštívit muzeum spolku Vltavan, které se nachází vedle přístaviště.

Jízdné

Předprodej jízdenek je zajištěn u všech pokladních přepážek Českých drah. Jízdné zahrnuje jízdenku a rezervaci k sezení do historického vlaku a přepravu parníkem Vltava.

  • základní cena: 590 Kč (cestující od 12 let)
  • snížená cena pro děti od 3 do 11 let: 390 Kč

Foto: pixabay, zdroj: ČD