Kia je sedmou nejprodávanější značkou aut v Česku

Autor:

Společnost KIA MOTORS CZECH v roce 2020 prodala v České republice 8 332 nových vozů a s tržním podílem 4,1 % se tak stala 7. nejprodávanější značkou na českém trhu. Hranici 4 % přitom Kia překonala poprvé po 7 letech. Tržní podíl automobilky vzrostl především díky tomu, že patřila mezi značky, které se na českém trhu nejlépe vypořádaly s následky pandemie nového typu koronaviru. Zatímco prodeje nových vozů se v České republice meziročně snížily o 19 %, prodeje značky Kia klesly o necelých 14 %.

„Uplynulý rok byl pro nás, stejně jako pro všechny ostatní, velmi náročný. Naše původní cíle byly samozřejmě ambicióznější, ale v kontextu stavu trhu s novými automobily v Česku i v Evropě je pro nás konečný výsledek velkým úspěchem. To ostatně dokazuje i to, že v meziročním srovnání patří KIA v rámci mainstreamových automobilek mezi tři nejúspěšnější značky na českém trhu. Velkou zásluhu na tom mají jak naši zaměstnanci, tak naši dealeři, kteří dokázali pohotově zareagovat na změnu podmínek a udržet si kontakt se svými zákazníky,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH.

Crossover XCeed se zařadil mezi 5 nejprodávanějších modelů značky Kia v ČR

Nejprodávanějším modelem značky Kia na Českém trhu v roce 2020 zůstal s 3 828 registracemi model Ceed. Následovalo oblíbené SUV Kia Sportage s 1 228 registracemi a model Kia Rio s 1 135 registracemi. Dlouhodobě oblíbeným modelem je také městský crossover Kia Stonic, který si v roce 2020 pořídilo 872 zákazníků. Výrazný úspěch potom zaznamenal crossover XCeed, jehož prodeje se v České republice zvýšily na 650 kusů a který se tak zařadil mezi 5 nejdůležitějších modelů značky Kia v na českém trhu.

Kia pokračuje v elektrifikaci modelové řady, letos představí první čistokrevný elektromobil

Jedním z důležitých cílů značky Kia byla v roce 2020 pokračující elektrifikace modelové řady. Proto na český trh uvedla plug-in hybridní verze modelů XCeed a Ceed SW a v rámci uvedení 4. generace svého největšího SUV na evropském trhu Kia Sorento také jeho hybridní verzi. Kia tak na konci roku českým zákazníkům nabízela dva elektromobily, tři modely s plug-in hybridním pohonem a dva modely s hybridním pohonem. Spolu s facelifty dalších modelů rozšířila značka také svoji nabídku vozů s mild-hybridními pohony.

V letošním roce představí Kia na českém trhu řadu nových nebo inovovaných modelů. Důraz bude přitom v souladu se strategickým ‚Plánem S‘, který značka představila před rokem, kladen především na další urychlení elektrifikace pohonných jednotek. Už v prvním čtvrtletí proto představí plug-in hybridní verzi nové generace SUV Kia Sorento a v průběhu roku také vůbec první model spojený s čistě elektrickým pohonem. Ten bude postaven na nové modulární platformě E-GMP určené právě pro elektromobily. Kia zároveň 15. ledna představí novou filozofii a strategické cíle značky, které budou dále rozvíjet vize nastíněné právě v loňském Plánu S, včetně rozvoje služeb mobility upravených pro potřeby konkrétních trhů.

Foto: autorský archiv


Místo pro vaše názory