Netradiční dotazy cestujících v letecké dopravě

Když nad tím člověk nepřemýšlí, tak mu to nedojde. Práce zaměstnance na info stánku na letišti občas není žádný med, ostatně nejen na letišti musí zaměstnanci každý den odpovídat na zdánlivě nevinné avšak často lidmi vážně myšlené dotazy. Některé vás jistě překvapí a jiné rozesmějí. Info stánky jsou většinou od toho, aby se lidé zeptali, kde se mají odbavit, nebo kde se můžou levněji najíst. Občas se ale stane, že někdo přijde se svým netradičním dotazem, který myslí úplně vážně a čeká, že dostane i stejně vážnou odpověď.

V případě pražského letiště dostanou pracovníci informačních služeb denně přes 2300 dotazů. Co se týče emailově zaslaných dotazů, tak těch je méně, ale vždy za to určitě stojí. Například jedna paní se ptala zdali projde bezpečnostní kontrolou když má dlouhé nehty, pro jistotu přidala do mailu i fotografii. Úsměvné, řeknete si určitě. Na druhou, když se nad tím člověk zamyslí, pokud nějaké dámy nosí umělé nehty vybroušené do ostré špičky, pak by možná problém mohl nastat. Ba ne, je to jen vtip. Nikdo vám neřekne, abyste si nehty ostříhali.

Další kuriózní dotaz se týkal jídla a pro nás Čechy toho nejvíc tradičního. Dotaz zněl, jestli si cestující mohou sebou na palubu vzít sklenici s utopenci. Bohužel se jim nedostalo kladné odpovědi, neboť utopenci se nacházejí ve sklenici s obsahem tekutiny tudíž, by jedna sklenice směla obsahovat jen 100 mililitrů. A tak mě napadlo, jak to cestující vyřešili, zřejmě si uprostřed letiště užili velké hodování.

Pro mě velmi úsměvný dotaz byl, když se jeden nejmenovaný člověk zeptal pracovníka na informačním stánku, zdali si sebou do letadla může vzít žížaly, nebo je musí nechat odbavit. Dokážete si představit, jak na takovou otázku odpovědět rychle a hlavně abyste se nezačali smát? Pracovník byl tedy nucen odpovědět tak, aby se člověk zeptal u letecké společnosti se, kterou cestuje, neboť žížaly jako takové nepředstavují bezpečností riziko, ale problém by shledal spíše v hygienických a celních předpisech země, do které člověk cestuje. Takže pozor na to, až si budete chtít sebou přibalit cvrčka.

Často úsměvné dotazy bývají i ty, kdy se cestující přeřeknou. Takzvaně často to nastává u slova „terminál“. Setkat se tak můžete se slovy jako je terminátor, termál, termit a nebo terminát. Bohužel ani jedno s přeřeknutých slov není správně. A tak nezbývá než odpovědět: „Jo, vy myslíte terminál?“ Špatně vysloveným termínům se nevyhnou ani světová metropole a tak se můžete setkat s Sanča Franciskem, Edibrkem a nebo Manžestrem.

Ani prodejci letenek neunikají všetečným dotazům. Například jeden cestující se dotazoval, zda by v letadle mohl letět na stojáka, přestože už je let vyprodaný. Avšak ani tady se nesetkal s pozitivní odpovědí. Jiný pán zkoušel zaplatit za své vízum stravenkami. Že se cestující na některých letech bojí je zjevné z dotazu cestující, která se ptala zda si na cestu do Ruska může vzít na palubu neprůstřelnou vestu. To víte, tam nahoře hrozí tolik nebezpečí.

Foto: Shutterstock.com


Místo pro vaše názory

NovinkyZajímavosti