Doba vlaků je zase zpět. Po celém kontinentu se propojí 13 velkých měst, kterými budou projíždět noční lůžkové vlaky. Toto oznámení představuje největší rozšíření evropské noční sítě vlaků za poslední roky.
Změna klimatických podmínek a v posledním roce i nepříjemná pandemie koronaviru se postaraly o změnu přemýšlení lidí, jak se bezpečně dostat z bodu A do bodu B, aniž by přitom trpěla planeta nebo se vlivem viru mohli někde nakazit. Vlaky se tak jeví jako zcela ideální řešení, protože v některých případech jsou dokonce rychlejší než létání.
Státní železnice Německa, Rakouska, Francie a Švýcarska uzavřely partnerství s investičním fondem v hodnotě 605 milionů dolarů. To jsou dostatečné finance na obnovu noční železniční infrastruktury po celé Evropě. Přibližně v následujících pěti letech se předpokládá, že by mohlo dojít ke spuštění pěti tras. Do konce letošního roku bude fungovat trasa mezi Vídní a Paříží přes Mnichov a druhá trasa z Curychu do Amsterdamu. Další trasy například z Říma do Curychu, z Vídně přes Berlín a Brusel do Paříže a z Curychu do Barcelony budou následovat.
Mimo toto uskupení národních evropských dopravců se o slovo přihlásilo také Švédsko, které se rozhodlo do konce roku 2022 vybudovat trasu nočního vlaku z velkých švédských město do Hamburku a Bruselu. Ostatně ani Česko nezůstalo pozadu a minulé léto vypravilo noční vlaky na Jadran. Během úvodního provozu využilo tuto možnost cestování více jak 30 tisíc lidí. Železniční trasa se stala velmi oblíbenou a snadnou variantou, jak se dostat k moři za pár stovek korun.
Foto: pixabay.com