Novozélandská kampaň usiluje o konec cestovaní pod vlivem sociálních sítí

Autor:

Nový Zéland zahájil svou kampaň, která by měla cestovatele přimět, aby přestali cestovat podle nejnovějších trendů na sociálních sítí.

Lidé by se měli zaměřit raději na to, po čem skutečně tuží a ne po tom, co vidí na fotografiích jiných cestovatelů na nejrůznějších sociálních platformách. Influenceři mají kolikrát na ostatní obrovský vliv a každý by najednou chtěl mít stejné fotky, na stejných místech jako oni, přestože je daná země a kultura ani tolik nezajímají.

Kampaň má několik zábavných videí, které cílí na cestovatele – instagramery – aby se vyhýbali populárním instafriendly místům. A místo toho otevřeli oči a rozhlédli se na svět v trochu jiném spektru. Objevili nová místa a nová dobrodružství, kam se jejich oblíbený influencer bál jít.

Videa komentuje Thomas Sainsbury (komik) a v záběrech můžeme vidět rozhovory s lidmi, kterých se napríklad ptá, proč fotí zrovna tohle místo, že takových je milion stejných na Instagramu. Stejně tak se vysmívá například rádoby „přemýšlivým“ pózám na skalách, které často doplňují v příspěvcích citáty o životě. Stejně jako fotky v levandulovém poli. Mají to všichni, tak proč to nemít také že?

Cílem projektu je, aby lidé při návštěvě Nového Zélandu objevili opravdu jeho kouzlo a nikoli jen ta „zajímavá“ místa, která určuje diktát vlivných. Ve většině případů pak zbytek už neexistuje. Nedílným poselstvím je také fakt, aby se turisté zamysleli nad nebezpečím některých fotografických kompozic. Stát na okraji skály na jedné noze, nepatří zrovna do složky bezpečné. Nemusíte mít perfektní, dokonalé fotky, aby vás ostatní lidé měli rádi. Ostatně tisíce lajků u fotky možná zahřeje u srdce na pět sekund, ale přijde vám to opravdu skutečné?

Foto: pixabay.com