Pro turisty je důležitá především Wi-Fi, permanentní internetové připojení a sdílení zážitků na sociální sítě, naopak zájem o zasílání pohlednic klesá. To jsou proměnné, které v poslední době výrazně mění chování turistů na dovolené. Dle průzkumu britské pojišťovny je pro téměř polovinu mladých turistů při vybírání zájezdu bezplatná Wi-Fi důležitějším parametrem než jeho cena, téměř 80 % turistů pak fotografie z dovolené pravidelně sdílí na sociální sítě. To vede mimo jiné i ke ztrátě zájmu o klasické pohlednice. V tuzemsku se jich každý rok posílá zhruba o 10 % méně.
Typ hotelu, strava nebo cena patří mezi základní parametry pro výběr dovolené. I ty se však dle odborníků se změnou životního stylu mění. Podle výzkumu britské pojišťovny Aviva je především pro mladé cestovatele mezi 16 až 24 lety nejdůležitějším kritériem pro výběr pobytu Wi-Fi zdarma. Tu považuje za nejpodstatnější 40 % dotázaných, další důležité ukazatele jsou pak přítomnost bazénu a vzdálenost od obchodů a barů. Také čeští cestovatelé považují připojení k internetu za nezbytnost. Wi-Fi připojení je v drtivé většině hotelů dnes již samozřejmostí, při volbě detailních parametrů ubytování přesto patří položka bezplatný internet k nejčastěji voleným. Pro cestovatele je dále stále důležitější přítomnost klimatizace na pokoji.
Neustálé internetové připojení pak turisté využívají nejen k práci a čtení zpráv, ale stále častěji sdílejí své zážitky z dovolené na sociální sítě. Průzkum ukázal, že 77 % z dotázaných cestovatelů se s fotkami z dovolené pravidelně chlubí na internetu. Zhruba 40 % z nich postuje příspěvky kvůli informování rodiny, každý desátý aktivní uživatel sociálních sítí ale připouští, že hlavním motivem pro sdílení dovolenkových zážitků je vyvolání závisti u ostatních. Mezi nejčastější příspěvky, které cestovatelé na sítích zveřejňují, patří pohled z hotelového balkonu, výhledy na město či památky, fotografie prvního drinku nebo odpočinku na pláži.
Foto: pixabay