Ačkoli to venku vypadá všelijak, i tak že brzy začne sněžit, Praha nelenila a spustila pilotní projekt na propojení sdílených kol s městskou hromadnou dopravou.
To v překladu znamená, že každý, kdo vlastní elektronické předplatné jízdenky v rámci Prahy (tedy Lítačku) si může denně zapůjčit sdílené kolo. Týká se to provozovatelů sdílených kol Nextbike a Rekola. Protože se jedná o pilotní projekt, bude záležet především na zájmu obyvatel. Je tedy trochu škoda, že se projekt nespustil už v létě, kdy by byl asi přeci jen vyšší zájem o sdílená kola „zadarmo“, než právě v období sychravého podzimu.
Každopádně se tímto krokem řadí Praha mezi další vyspělá města, která takové možnosti v ulicích nabízejí. Hlavní město Česka se tím snaží zatraktivnit možnost mobility právě s městskou hromadnou dopravou a koly, zároveň tím chce omezit počet aut v ulicích. Přeci jen kolikrát se právě na kole člověk dostane při dopravní špičce do cíle mnohem rychleji. Brzy tak najdou Pražané cyklostojany nejen u stanic metra ale také třeba u tramvajových zastávek.
V jeden den bude možné využít sdílené kolo čtyřikrát a to po každé v intervalu 15 minut. Pro fungování je nutné mít propojený účet Lítačky spolu s aplikacemi provozovatelů sdílených kol. Navíc hodina zdarma se načítá u každého provozovatele zvlášť, to znamená, pokud si to dobře spočítáte (po uplynutí 15 min zastavit, odhlásit se a následně se zase připojit na dalších 15 minut), tak můžete jezdit i dvě hodiny zdarma. A to už se vyplatí, třeba pro cestu do práce nebo na drink do centra.
Zdroj info: Praha Zdarma, iDnes, PID
Zdroj foto: Pixabay