Elektromobil bez kompromisů ve funkčnosti, komfortu a bezpečnosti. Asistenční systémy jako v moderním osobním voze. Nulové emise a tichý provoz je vstupenkou do center měst.
Náklad i pasažéři – Combo-e Crew Van zvládne vše. Výkon elektromotoru 100 kW/136 k, Li-ion baterie 50 kWh. Přípojná hmotnost 750 kg , systém stabilizace přívěsu. Kompletní elektrifikace LCV portfolia značky Opel do konce roku 2021.
Provozovatelé malých podniků a profesionálové, kteří hledají vozidlo s nulovými emisemi vhodné zejména do měst, bystří: Právě se představuje elektrický Opel Combo-e! Kromě špičkových přepravních výkonů (prostor pro náklad až 4,4 krychlových metrů, užitečná hmotnost až 800 kg) nabízí elektromobil Opel Combo-e ve verzi Crew Cab místo až pro čtyři pasažéry plus řidiče a stále spoustu prostoru pro náklad. V závislosti na jízdních podmínkách zvládne nové Combo-e na jedno nabití své 50 kWh lithium-iontové baterie ujet až 275 kilometrů (dle WLTP ). Na veřejných nabíjecích stanicích lze přitom baterie dobít na 80 procent za pouhých 30 minut.
Stejně jako sourozenci se zážehovými a vznětovými motory, kteří v roce 2019 vybojovali respektovaný titul „Mezinárodní dodávka roku“ (International Van of the Year – IVOTY), nedělá ani kompaktní elektrická dodávka s nulovými emisemi žádné kompromisy ohledně funkčnosti, pohodlí nebo bezpečnosti. Komplexní portfolio špičkových technologií a asistenčních systémů sahá od monitorování únavy řidiče a „čtení“ dopravních značek až po varování před čelní kolizí s ochranou chodců a automatickým nouzovým brzděním. Pro bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu je obzvlášť důležitý systém „Surround Rear Vision“, který snižuje riziko kolize s cyklisty a chodci při odbočování a zatáčení vpravo – dvojice kamer garantuje dokonalý přehled řidiče o situaci vzadu a po stranách vozu.
Dodávka Combo-e je proto ideální elektrickou volbou pro ty, kteří se rozhodnou pro „zelenou mobilitu“ – ať už jde o malé i větší firmy nebo drobné podnikatele, a to zejména v městských aglomeracích, kde často platí povolení vjezdu do center pouze pro vozy s nulovými emisemi.
„Plně elektrické Combo-e umožní uživatelům kompaktních dodávek, kteří potřebují přepravovat těžké náklady a tahat nejtěžší přívěsy ve třídě, pracovat i v městských oblastech,“ říká Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel. „Combo-e dále rozšiřuje naši nabídku lehkých užitkových vozů s nulovými emisemi, kterou otevřela koncem loňského roku elektrická dodávka Opel Vivaro-e. Do konce roku 2021, kdy vyjede nové elektrické Movano-e, budeme mít kompletně elektrifikováno celé naše portfolio lehkých užitkových vozů.“
Nejnovější přírůstek do portfolia elektrifikovaných lehkých užitkových vozů značky Opel bude k dispozici ve dvou délkách. Základní Combo-e s délkou 4,40 m a rozvorem 2785 mm může přepravovat předměty dlouhé až 3090 mm, jeho užitečná hmotnost činí až 800 kg a prostor pro náklad má objem 3,3 až 3,8 m3. Přípojná hmotnost činí 750 kg, což je v tomto segmentu špičková hodnota!
Celkem 4,75 m dlouhé Combo-e XL má rozvor 2975 mm, disponuje prostorem pro náklad až 4,4 m3 a dokáže převážet předměty dlouhé až 3440 mm. O dokonalé zajištění převáženého nákladu se stará šest vázacích ok v podlaze nákladového prostoru, další čtyři úchyty se na přání montují do boků skříně.
Výhodou nákladového prostoru Opelu Combo-e je jeho velká šířka mezi podběhy zadních kol, která je dostatečná pro naložení europalety. Do skříně delší verze „XL“ lze naložit dokonce dvě europalety za sebou. Díky na přání dodávanému výklopnému zadnímu dílu střehy lze ve voze přepravovat šikmo postavené extrémně dlouhé předměty.
Kromě nákladu se nové Combo-e dokáže dokonale postarat i o své pasažéry! Například dlouhá verze „XL“ nabídne kromě řidiče místo čtyřem dalším cestujícím a náklad či výbava jsou bezpečně uloženy za pevnou přepážkou. Díky výklopnému okénku v přepážce je stále možné přepravovat ve voze velmi dlouhé předměty.
Dokonalý v městském provozu i na otevřených silnicích
Díky trakčnímu elektromotoru o výkonu 100 kW/136 k (s točivým momentem 260 Nm) se Combo-e cítí jaké ryba ve vodě nejenom ve městech, ale i na volných silnicích. V závislosti na verzi se Combo-e dokáže rozjet z klidu na 100 km/h během pouhých 11,2 sekund , maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h. Sofistikovaný dvoustupňový systém regenerativního brzdění umocňuje efektivitu provozu.
Celý trakční akumulátor (složený z 216 buněk poskládaných do 18 modulů) je uložený v pod podlahou v prostoru mezi přední a zadní nápravou, takže prostor pro cestující i zavazadla není nijak omezený. Toto umístění baterií snižuje polohu těžiště, což zlepšuje stabilitu jízdy v zatáčkách a snižuje citlivost naloženého vozu na boční vítr.
Nabíjení bez starostí
Nové Combo-e lze nabíjet několika různými způsoby: Pro řadu klientů je optimální volbou wallbox. Kromě toho lze Combo-e dobíjet i z domácích zásuvek 230 V, výkonovým protipólem je pak možnost nabíjení u veřejných 100 kW stejnosměrných nabíječek u kterých se 50 kWh baterie nabije na 80 procent během pouhých 30 minut. V závislosti na specifikaci daného trhu může být Combo-e standardně vybaveno buď třífázovou nabíječkou 11 kW, nebo jednofázovou nabíječkou 7,4 kW.
Asistenční systémy jako v moderním osobním automobilu
Nová elektrická kompaktní dodávka německé automobilky Opel patří ke špičce co do množství a kvality asistenčních systémů. Unikátním prvkem v segmentu je indikátor zatížení – pouhým stisknutím tlačítka lze zkontrolovat, zda vozidlo není přetíženo. Až 20 dalších systémů a technologií dělá řízení, manévrování a přepravu ještě jednodušší, pohodlnější a bezpečnější. Na přání dodávaný systém ochrany boků karoserie Flank Guard využívá ultrazvukových senzorů.
Pracovní sada a systém kontroly trakce IntelliGrip
Profesionálové, kteří potřebují vůz s větší světlou výškou a lepí trakci v bahně, písku nebo na sněhu, mohou své Combo-e vybavit Pracovní sadou a elektronickým systémem kontroly trakce IntelliGrip. Škála asistenčních systémů modelu Combo-e, se kterým vyjely už první osobní vozy Combo Life, zahrnuje mj. také zařízení pro bezpečné sjíždění kopců, systém udržování jízdního pruhu nebo systém stabilizace přívěsu.
Infotainmenty Multimedia Radio a Multimedia Navi Pro jsou vybaveny velkou dotykovou obrazovkou 8“. Oba systémy pracují s platformami Apple CarPlay i Android Auto. Nové Combo-e dorazí k prodejcům už letos na podzim a připojí se k Vivaru-e jako nejnovější člen elektrické rodiny lehkých užitkových vozů značky Opel. Další elektrický model – nové Movano-e – vyjede ještě před koncem roku 2021. To tedy znamená, že celé portfolio lehkých užitkových vozů značky Opel bude do konce tohoto roku kompletně elektrifikováno. Opel má v plánu nabídnout v horizontu roku 2024 elektrifikovanou verzi každého svého osobního i užitkového modelu.
Foto, zdroj: Opel