Od počátku soutěže i Eco Energy Regularity Rally Bohemia, značku DS reprezentuje především posádka Zdeněk Trnka a Zdeněk Smolík z týmu STK Okříšky Racing team.
„Pro letošní rok soutěžní tým STK Okříšky Racing team, který zajišťuje administrativní a personální podporu, měl nachystané i překvapení v podobě dámské posádky, která se účastnila ostrých rally v minulých letech. Bohužel pro pracovní vytížení nemohla nakonec tato posádka startovat. Naštěstí se podařilo najít náhradnice v podobě nováčků Veroniky Taterové a Kateřiny Průšové. Že jste tato jména neslyšeli? Ano, děvčata do toho skočila po hlavě a ještě 14 dní před soutěží ani netušila, že nějaká rally pravidelnosti existuje“, říká Zdeněk Trnka.
Nicméně dva vozy DS v pátek stály na startu rally a vrhly se do závodění. Při první zkoušce na okruhu v Sosnové předvedli Zdeňkové i děvčata kvalitní výkon a vydali se na na zkoušky pravidelnosti. Do cíle etapy v Liberci obě posádky dorazily, nicméně dámská posádka se seznamovala s fungováním pravidel soutěže a pomalu se učila doslova za jízdy, včetně čtení itineráře i ovládání navigačních aplikací.
Sobotní sekce probíhala podobně jako páteční, první posádka se pohybovala kolem 7. -8. místa absolutně a děvčata sbírala zkušenosti i trestné body. Ale ráno moudřejší večera jak pravil klasik. Neděle znamenala přesun do Boleslavi v podobě třech zkoušek v čele s téměř 50kilometrovou královskou zkouškou. V této etapě už dámská posádka ve druhém voze začala zajíždět i poměrně kvalitní časy na měřicích bodech. Zdeňkové se opět nechali „nachytat“ náročností trati a i díky nepřesnému itineráři doslova „zakufrovali“.
Nutno podotknout, že na stejném místě se nachytaly i mnohem zkušenější posádky. Při dohánění ztráty se ovšem naprosto dokonale vyzkoušeli jízdní vlastnosti vozu DS v podmínkách velmi ostré jízdy. Potvrdilo se velice komfortní naladění podvozku auta, které ovšem není úplně optimální pro ostrou jízdu. Nicméně vzniklou ztrátu 9 min na cca 20 km dohnali a v posledních měřicích bodech se už pohybovali kolem kýžené nuly. Tato zkouška ovšem byla nakonec právě pro tuto nepřesnost v itineráři zrušena.
Do cíle dorazila posádka prvního vozu DS na 10. místě absolutně a na 7. místě v klasifikaci elektrovozů. Děvčata dorazila na 23. resp. 17. místě klasifikace. I přes některá kontroverzní rozhodnutí ředitelství soutěže byla letošní Bohemia Eco Energy Regularity Rally kvalitní a těžká soutěž. Vozy DS se v ní opět neztratily a především plně dámská posádka byla centrem pozornosti. Přece jen čistě dámské posádky v automobilových soutěžích se v našich zemích každý den nevidí. Je třeba děvčatům poděkovat za odvahu, se kterou do této zkoušky šla.
Zdroj informací: DS Automobiles
Foto: DS Automobiles