Zájem veřejnosti o testování na přítomnost viru covid-19 strmě stoupá, potvrzuje to vedení českého startupu Reservio, který nabízí jednoduchý online rezervační systém. Ten běžně využívají spíše malé a střední podniky, ale v době pandemie se ukázal jako efektivní prostředek objednávání na testovacích místech. Od července čísla rostou dvojnásobně a obzvlášť v posledních dnech boří takřka všechna místa jeden rekord za druhým. Online systém od Reservia využívá aktuálně k objednání většina předních českých nemocnic, včetně nejvytíženějšího pracoviště Nemocnice Na Bulovce. To od dnešního dne vzhledem k naplněné kapacitě přijímá pouze pacienty se rezervovaným termínem a dá se předpokládat, že se brzy připojí i další zdravotnická zařízení.
„Bez objednání vyšetříme pouze pacienty s příznaky nemoci covid-19, jako je horečka, dušnost a další, kteří mají žádanku od lékaře nebo od hygieny,“ uvedla tisková mluvčí Nemocnice Na Bulovce Simona Krautová. Ta zároveň dodává, že vzhledem ke skokovému nárůstu provedených testů nejsou schopni garantovat výsledky do 48 hodin případným zájemcům o vycestování do Německa. Kromě jistoty testování přináší Reservio také další benefity. Online rezervace termínu zároveň minimalizuje shluky lidí v čekárnách, protože každý přesně ví, kdy a kam se má na testování dostavit, díky tomu dochází nejen k omezení rizikového styku s okolím, ale také k úspoře času. Kromě veřejnosti ocení rezervační platformu také samotné instituce, jelikož mohou efektivně a bezpečně organizovat práci svých pracovníků.
Online rezervační systém od brněnského startupu Reservio nyní využívá při testování nákazy většina velkých českých zdravotnických zařízení jako je například Nemocnice Na Bulovce, FN Olomouc, ÚVN Praha nebo síť soukromých laboratoří Agel. Zájemci o vyšetření si z pohodlí svých domovů mohou jednoduše vybrat datum a příslušný čas odběru, aniž by se museli složitě objednávat na mnohdy přetížených telefonních linkách.
„Naše data potvrzují, že počet vyšetřených na nákazu koronaviru v České republice stále roste. Počet zájemců se mezi červencem a srpnem zvýšil o 106 %, a ačkoli je tenhle měsíc teprve v polovině, už teď je jisté, že bude opět mnohonásobně vyšší. Většina nemocnic je na hranici svých kapacit,“ říká Boris Bošiak, spoluzakladatel a CEO společnosti Reservio. „Online rezervaci využívá zatím zhruba 15 % testovaných napříč celou Českou republikou, což je vzhledem k nerovnoměrnosti vytížení jednotlivých center veliká škoda,“ dodává.
Všechny na jednom místě
Protože má každá nemocnice informace o možnosti online rezervace na jiném, leckdy dobře schovaném místě, Reservio se rozhodlo, že pacientům situaci usnadní. Přímo v aplikaci nebo na webu www.reservio.cz jsou přehledně všechna vypsaná a každý se může na základě lokace a časových možností přímo zarezervovat. “Často jsme se setkali s pacienty, kteří na webu nemocnice dlouze hledali možnost online objednání, ale po čase to stejně vzdali a buď si tam zavolali, nebo šli na test tzv. naslepo,” říká Bošiak. “Myslím si, že například pro Pražany bude náš web velkým přínosem, protože si mohou ověřit kapacitu více odběrových míst najednou a rozhodnout se podle vlastních preferencí,” dodává spoluzakladatel brněnského startupu.
Zdroj informací: Ministerstvo zdravotnictví, Reservio
Zdroj foto: Pixabay