Netrpělivě očekávaný elektrický crossover bude vybaven řadou špičkových systémů ke zvýšení bezpečnosti a pohodlí vč. sestavy vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS). Pokrokové high-tech funkce EV6 snižují pravděpodobnost mnoha typických rizik i míru stresu během řízení, chrání celou posádku i ostatní účastníky silničního provozu.
Na cestách mimo město
EV6 používá nejnovější rozšířený asistent pro jízdu po dálnici s asistentem pro vybočení z pruhu (HDA II), ve prospěch co nejvyšší bezpečnosti a pohodlí při jízdě na dálnicích. Systém využívající radarové senzory kolem celého vozidla pomáhá udržovat přednastavenou rychlost a odstup od vozidla vpředu, zatímco asistent následování v jízdním pruhu (LFA) vystřeďuje vozidlo v příslušném pruhu. Asistent na bázi pokročilého adaptivního tempomatu propojeného s navigací a funkcí regulace rychlosti v zatáčkách (NSCC-C) je schopen zpomalovat vozidlo při projíždění zatáček a po změně situace opět obnovit přednastavenou rychlost.
Pokud HDA II rozpozná vozidlo jedoucí blízko ve vedlejším pruhu, pomůže zkorigovat trajektorii auta ke zmírnění rizika kolize. Snazší než kdy dříve je nyní i přejíždění z pruhu do pruhu. Klepnutím na páčku směrového ukazatele je možné přejet do příslušného pruhu zcela automaticky (podmínkou jsou ruce řidiče na volantu a rychlost jízdy nad stanovené minimum).
Model je dále vybavena kamerovým asistentem sledování slepého úhlu (BVM) a asistentem pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA) v zájmu bezpečného přejíždění mezi pruhy za všech okolností. Systém BVM funguje jako „druhý pár očí“ řidiče, a účinně tak eliminuje slepé úhly výhledu po obou stranách vozidla – za tímto účelem zobrazuje situaci v plně digitálním přístrojovém štítu o vysokém rozlišení a úhlopříčce 12,3″. BCA pomocí radarových senzorů varuje řidiče před blížícími se vozidly a pokud při přejíždění z pruhu do pruhu hrozí riziko střetu, systém aktivuje brzdy.
Bezpečné projíždění křižovatek, zejména na víceproudých vozovkách, je pro mnoho řidičů stresující záležitostí. Systém autonomního nouzového brzdění (FCA) nyní zahrnuje funkce pro odbočování na křižovatkách a přejíždění křižovatek, jejichž cílem je zajistit maximální preventivní bezpečnost při průjezdu křižovatek. Použije-li řidič směrové znamení a hrozí riziko střetu s vozidlem přijíždějícím v protisměru, systém varuje řidiče. Podobně je řidič varován i v případě nebezpečí střetu s vozidly blížícími se zleva či zprava za jízdy rovně napříč křižovatkou. V případě zvýšeného rizika za těchto situací systém varuje řidiče a automaticky začne brzdit s cílem vyhnout se nehodě.
Základem bezpečné jízdy je schopnost vidět a být viděn. V zájmu co nejlepšího osvětlení je EV6 vybavena novou technologií adaptivních Dual světlometů s automatickým přepínáním dálkových světel (IFS), umožňující nezávislou regulaci jednotlivých LED pro precizní osvětlení vozovky. Systém IFS dovoluje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by hrozilo oslňování protijedoucích nebo vpředu jedoucích vozidel. Přední kamera s technologií rozpoznávání vozidel automaticky ztlumí nebo rozjasní jednotlivé LED, čímž zlepšuje výhled řidiče vpřed a zároveň v reálném čase zamezuje oslňování jiných vozidel.
Manévruje pohodlně a bezpečně
Parkování i další potenciálně nebezpečné manévry usnadňuje 360° monitorovací systém (SVM). Kamery zprostředkují zobrazení situace kolem vozidla prostřednictvím obrazovky systému infotainmentu. Couvání z úzkých míst dále usnadňuje systém aktivního upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCA). Tento špičkový systém rozpoznává vozidla přijíždějící zleva či zprava během couvání. Je-li detekováno zvýšené riziko kolize, systém automaticky zabrzdí.
Na extra úzkých parkovacích místech může řidič povolat na pomoc inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním RSPA, který jej stresu při parkování zcela zbaví. RSPA podporuje plně autonomní parkování vozidla, a to i bez řidiče na palubě. EV6 s využitím kamer pro monitorování okolí a ultrazvukových senzorů dokáže identifikovat dostatečně velké parkovací místo a automaticky na něj zajet vč. automatického ovládání akceleračního pedálu, brzd a řazení. Asistent RSPA podporuje podélné i příčné parkování.
Když zadní cestující po zaparkování vozu otevřou dveře s úmyslem vystoupit, nastupuje asistent pro bezpečné vystupování (SEA), který posádku automaticky varuje a zamkne dveře EV6 v případě, že je ve slepém úhlu výhledu vzadu zjištěno blížící se vozidlo, čímž pomáhá snížit riziko střetu v zájmu bezpečnosti v samotném závěru cesty.
Ke zvýšení praktičnosti je model dále vybaven elektricky ovládaným víkem pátých dveří se senzorem automatického otevírání. Když se uživatel s chytrým klíčkem přiblíží k zádi, systém klíček rozpozná a automaticky otevře výklopnou záď, čímž umožní snadný a pohodlný přístup do zavazadlového prostoru – a zvyšuje tak pohodlí především za situací, kdy má majitel klíčku plné ruce zavazadel.
Zdroj info: Kia
Zdroj foto: Kia