Na stížnosti jsou cestovní kanceláře rozhodně zvyklé. Zatímco některé jsou opodstatněné, nad některými zůstává rozum stát.
Právě o ty nejkurióznější příklady stížností a požadavků svých klientů se rozhodla podělit cestovní kancelář Invia. Stěžování a vyjadřování názorů Čechům rozhodně není cizí. Někteří si dokážou stěžovat neustále a na všechno, někteří zas svými stížnostmi dokážou zaměstnance solidně vyvést z míry.
Třeba jako klient, který si stěžoval na letušku, která odmítla v letadle otevřít okno kvůli čerstvému vzduchu. Že okna dopravního letadla otevřít nelze, nehledě na přetlak v kabině v deseti tisíci metrech výšky? Třeba si to klient zkrátka neuvědomil. Jiný zákazník zase podcenil rozlohu Francie a stěžoval si, že z jeho hotelu nedaleko Eiffelovy věže není vidět na moře.
Správná stížnost se neobejde bez požadavku na vrácení peněz. Příkladem je pár, který jako důvod k reklamaci uvedl, že v hotelu neměli dostatek jídla. Na důkaz dokonce zaslali fotografii prázdného bufetu během oběda. Stravu na dovolené přitom měli nikoliv bufetovou, ale servírovanou. Jiní klienti zas reklamovali zájezd kvůli tomu, že opraváři, kteří jim v Itálii přišli na apartmán opravit kohoutek, mluvili pouze italsky. Další klientka chtěla vrátit peníze za dovolenou v Egyptě, protože se nemohla kvůli útoku žraloka poblíž letoviska koupat v moři. Argumentovala přitom tím, že jí nikdo nepředložil oficiální vyhlášku vydanou místními úřady, přeloženou soudním překladatelem do češtiny.
„Jakékoliv stížnosti klientů bereme velmi vážně, představují pro nás cennou zpětnou vazbu. Nám i našim partnerům na straně cestovních kanceláří, hotelů a dalších služeb pomáhají zlepšovat servis a tím zážitek klientů z dovolené. Jen je třeba se zamyslet nad tím, zda člověku destinace skutečně vyhovuje. Pokud dovolenou nechci trávit mezi zástupy lidí, tak se namísto do velkoměsta vydám do přírody. Nemám-li rád slanou vodu, tak raději vyrazím do hor,“ radí mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková.
Podobně kuriózní bývají kromě stížností i požadavky klientů. Jeden pár například požadoval slevu na dítě, ale jak se později ukázalo, jejich synovi v tu dobu bylo 28 let. Jinému pánovi zase letecká společnost ztratila kufr a získal tak nárok na proplacení nákupu nezbytného oblečení. Co je nezbytným oblečením si ale každý vykládáme po svém, v tomto konkrétním případě očividně zahrnovalo i kašmírovou šálu a další nezbytnosti za více než 2000 eur.
Specifickou kategorií jsou i různé manželské či partnerské požadavky. Jeden klient například po letecké společnosti požadoval, aby jeho paní řekli, že byl náhodně vybrán pro upgrade letenky do business třídy. Manželce totiž koupil letenku do ekonomické třídy, zatímco sobě si připlatil za business. Zda ho k tomu vedlo jen to, že chtěl mít víc místa pro nohy, nebo chtěl mít manželku co nejdál od sebe, už nikdo nezjistí. Jiný klient si zase přál, aby měl jeho dvoulůžkový pokoj oddělené postele, co nejdále od sebe a ideálně ještě oddělené přepážkou. Na tom by možná nebylo nic divného, kdyby svůj požadavek nezdůvodnil tím, že jeho paní nesnesitelně chrápe.
Zdroj info: Invia
Foto: Pixabay