Pro ženy už dávno není auto jen kabelka na kolech. Už po páté rozhodnou o tom nejlepším

Autor:

Anketa Auto mého Srdce existuje od roku 2020. Každý rok odborná porota složená ze zkušených motoristických novinářek a osobností vybírá nejlepší vůz z pohledu něžného pohlaví. Inspirací pro českou verzi je mezinárodní anketa Women World Car of the Year.

V minulých ročnících zvítězila zajímavá vozidla. Loni to byl Mercedes-Benz GLE Cupé, rok před tím pak Hyundai Ioniq 5. Z vyjmenovaných vítězů předchozích ročníků je jasné, že letošní model bude muset zaujmout nejen svým vzhledem, ale také praktičností a technologickou vyspělostí. Cílem ankety je ocenit výrazné a nově uvedené vozy na českém trhu.

Zároveň zvolit takové auto, které dokáže nejvíce oslovit ženské publikum, protože už dávno neplatí, že ženy za volant nepatří. Jsou to totiž právě ony, které nejvíce ovlivňují například nákup rodinných aut. Jejich znalosti o nových trendech v automobilovém průmyslu výrazně rok od roku stoupají, stejně tak roste jejich sebevědomí za volantem. Statisticky jsou také na silnicích opatrnější a méně bourají než muži.

Letos rozhoduje 12členná odborná porota

Do poroty letošního ročníku jsem byla přizvaná také já, v „automobilovém světě“ se totiž pohybuji už několik let. Společně tak s dalšími 11 členkami poroty rozhodneme, které auto si získá naše sympatie. Vítězný model bude vyhlášen 5. dubna 2024 v rámci doprovodného programu na veletrhu kosmetiky v pražských Letňanech.

Do té doby budeme modely pečlivě testovat a zkoušet, zda zvládnou vše, co ženy běžně potřebují. Hodnotit se bude podle sedmi kritérií: praktičnost, design, jízdní vlastnosti, prostornost, bezpečnost, technologie a samozřejmě vstřícnost k dětem.

Jaká auta postoupila do druhého kola?

Většina postupujících vozů jsou SUV, která i podle dat Sdružený dovozců automobilů mají ženy čím dál ve větší oblibě. „I přestože porotkyně letos preferovaly exkluzivně modely ze segmentu SUV, jsem ráda, že v anketě máme nejen zástupce prémiových značek, ale také dostupnější modely, jejichž cena startuje pod půl milionem korun. Takových aut se dá na trhu najít velmi málo,“ okomentovala výsledky hlasování 1. kola Sabina Kvášová, organizátorka ankety a šéfredaktorka magazínu Žena v autě.

Do druhého kola se tak dostaly tyto modely. Nová generace BMW X2, která zastupuje segment prémiových menších SUV. Výhodou je, že je model dostupný v široké škále motorizací, potěší tak konzervativní jedince i ty, kteří dávají přednost elektromobilitě. Mimo to disponuje moderními technologiemi, vyspělými asistenčními systémy a také líbivým designem. Uvnitř si navíc na prohnutém displeji můžete zkrátit čekání streamováním videa. Z prvního kola si vůz odnáší více než nadpoloviční počet hlasů. Vypadá to, že se jedná o jednoho z favoritů.

Dalším výrazným modelem je KIA EV9. Rodinné elektrické SUV se třemi řadami sedadel vyniká špičkovými technologiemi na palubě, použitím recyklovaných materiálů a dojezdem 563 kilometrů na jedno nabití. Navíc umí obousměrně a také rychle dobíjet, to znamená, že se za 15 minut na rychlé nabíječce zvládne dobít na 250 kilometrů. EV9 je také jedním z prvních vozidel v Evropě, které nabídne autonomní řízení úrovně 3.

Mezi finalisty postoupil rovněž čínský model MG ZS. Jde o jeden z cenově nejdostupnějších automobilů letošního ročníku. Auto láká především na poměr cena a výkon, protože se na českém trhu prodává už za 400 tisíc korun. Vůz disponuje Bi-LED světlomety i litými koly s broušenými plochami. Potěší také příjemnou spotřebou. 450litrový kufr pak stačí na jakoukoli rodinnou dovolenou.

Range Rover Velar je zástupcem prémiového segmentu ve všech směrech. Může se pyšnit chytrými technologiemi na palubě, plně propojeným informačním a zábavním systém a také vyspělými bezpečnostními asistenty. Zaujme také protihlukové vrstvené čelní sklo, světla s funkcí „Follow me home“ nebo audiosystémem Meridian. Výhodou je, že se zatím nenabízí jako čistý elektromobil, což může přesvědčit náročnější klientelu, která preferuje spíše spalovací motory.

Trochu lidovým zástupcem je Škoda Kamiq, která se stala v letošní anketě druhým nejdostupnějším vozidlem. Modernizovaný model tuzemské výroby nabízí výraznější vzhled s ohledem na využití udržitelných materiálů, plusem jsou úspornější pohonné jednotky a od základního stupně výbavy i asistent udržování jízdního pruhu nebo ochrana chodců. Model navíc patří mezi nejbezpečnější vozy ve své třídě. Vysoká úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti mu pomohla získat v testech Euro NCAP maximální hodnocení pěti hvězdiček.

Posledním finalistou je Volvo EX30. Stejně jako BMW X2 získal tento vůz nadpoloviční počet hlasů už v prvním kolem výběru. Toto malé elektrické SUV s baterií 69kWh dojede 476 km na jedno nabití. Na porotkyně udělalo dojem svým designem a využitím recyklovaných materiálů. Rovněž zaujalo moderními technologiemi, včetně nového typu airbagu, který je integrovaný do vnitřní strany sedadla řidiče.

Zdroj informací: autorský text, Žena v autě, SDA
Foto: Ondřej Šebek