Reklamace dovolené: Co vše vás čeká a nemine

Autor:

Konečně jste se dočkali své dovolené, jenže úsměv na tváři vám opadne hned po první dnu. V hotelu je příliš hlučno nebo naopak velký nepořádek? Existuje mnoho důvodů, které by vám mohly překazit dovolenou, na kterou jste se tak těšili, na druhou stranu naštěstí existuje řešení.

Jestli vám cestovní kancelář nesplnila podmínky v hotelu takové, jaké byly napsané ve smlouvě a problémy nevyřešila přímo na místě, pak máte nárok na odškodnění. Jediné, na co musíte vždy pamatovat, pokud chcete u takových případů uspět, je si vše vždy zdokumentovat. Ať už na telefon nebo fotoaparát. Hodí se mít i podepsanou výpověď od zaměstnance hotelu. Čím víc důkazů, tím líp.

Reklamace se zasílá doporučeným dopisem cestovní kanceláři do 30 dní od vašeho návratu, samozřejmě, čím dřív takto učiníte, tím se zvedá pravděpodobnost, že se stížnost vyřeší. V případě nouze se můžete obrátit i na cestovní agenturu, která vám zájezd zprostředkovala. Pokud bude váš nárok písemně prokazatelný ve smlouvě, pak máte velkou pravděpodobnost, že obdržíte odškodnění, které alespoň z části pokryje vynaložené finanční náklady na dovolenou.

Jaké jsou nejčastější reklamační důvody?

Vždy můžete reklamovat jen to, co vám bylo uvedeno ve smlouvě, avšak ve skutečnosti tomu tak není. Proto mějte na paměti, že vám nikdo jako reklamaci neuzná, že v místě bylo špatné počasí anebo, že byl let zpožděn kvůli neočekávaným situacím.

Naopak reklamaci použijte v případě, že budete ubytováni v hotelu s méně hvězdičkami, než jste si zaplatili, a to ještě bez klimatizace. Váš pokoj nemá výhled na moře ani balkón, který byl ve smlouvě slíben. Čekáte marně naletišti, protože slíbený transfer z letiště tu není. Dále se často reklamuje špinavý bazén, hluk, zápach, špatné až zkažené jídlo nebo absence slunečníků a lehátek. Avšak toto je jen zlomek z výčtu, co vše se může na dovolené pokazit.

Každá reklamace by měla mít správné náležitosti. Proto by tam vždy mělo být uvedeno: Adresa prodejce zájezdu, Vaše jméno a příjmení, datum podání reklamace, informace o zájezdu včetně identifikace smlouvy, text s popisem reklamové vady, návrh odškodnění (proplacení nákladů, sleva z dovolené,..), zdali již byla poskytnuta náhrada a váš podpis.

Zdroj informací: Invia, Blue Style, CK Exim Tours
Zdroj foto: Pixabay