Kempujte v maximálním luxusu. Toto je nový Marco Polo

Autor:

Před pěti lety nastavila Třída V značky Mercedes-Benz svým designem, špičkovou kvalitou, pohodlím, bezpečím a asistenčními systémy vysokou laťku segmentu MPV. Od té doby slaví celosvětový úspěch. Facelift Třídy V staví na jejích silných stránkách a činí největšího člena rodiny osobních vozů stuttgartské značky ještě atraktivnějším. Také kompaktní camper vany Marco Polo a Marco Polo HORIZON těží ze široké škály inovací, které byly nově v Třídě V implementovány. Mercedes-Benz Vans navíc posouvá segment ještě o krok dál a brzy představí plně elektrické MPV.

Důkazem úspěchu je zhruba 209 000 vozů prodaných od uvedení na trh v roce 2014 a rekordní prodej zhruba 64 000 kusů v roce 2018. Na začátku roku 2019 byly navíc prodeje spuštěny také v Indii. Facelift nyní úspěšnému modelu přinese další osvěžení.

Mezi zásadní změny patří přepracovaná čelní část vozu a silný čtyřválcový dieselový motor OM 654, který ve variantě V 300 d nabídne výkon 176 kW (239 koní). Poprvé je dostupná i automatická převodovka 9G-TRONIC, zatímco bezpečnostní a asistenční systémy včetně Active Brake Assist stále odpovídají nejvyšším standardům. Novou Třídu V lze v Evropě objednat od března 2019, ceny v České republice začínají na 988 000 Kč bez DPH.

Nový design a ještě více pohodlí

Stylový a hodnotný vzhled Třídy V nasadil v segmentu MPV vysokou laťku. Stuttgartští designéři využili nejmodernějších postupů, aby novému MPV vtiskli designové rysy současných osobních vozů značky Mercedes-Benz. Nová Třída V se díky přepracované přední masce pyšní robustnějším a výraznějším vzhledem, za nějž vděčí novému provedení předního nárazníku s výraznými vstupními otvory pro chlazení a nové struktuře masky chladiče. Hvězda Mercedes je umístěna uprostřed mřížky chladiče a je ohraničena dvěma stříbrnými lamelami. Zákazníci mají i nadále k dispozici koncept personalizace s atraktivními liniemi AVANTGARDE a EXCLUSIVE, zatímco Linie AMG se stane vizuálně ještě atraktivnější: k dispozici dostala diamantovou mřížku chladiče s chromovými prvky a působí ještě sportovnějším dojmem.

Škálu populárních černobílých odstínů laků rozšíří grafitová a selenitová šedá metalíza. S novou ocelovou modrou a zejména hyacintovou červenou metalízou budí Třída V ještě více emocí. O obzvláště působivý vzhled vozu se postarají čtyři nové typy kol z lehkých slitin, mezi něž se řadí 17” pěti-dvoupaprsková černá kola s vysokým leskem, nebo 18” pěti-dvoupaprsková šedá kola s vysokým leskem. Na samém vrcholu nabídky pak stojí černá 19” desetipaprsková černá kola s vysokým leskem.

Interiér Třídy V je moderní a čistý zároveň. Facelift přináší nové výdechy klimatizace se sportovním, turbínovým vzhledem, stejně jako nové budíky na přístrojové desce. Zjednodušený design nyní řidiči umožňuje lepší orientaci. Nové čalounění z kůže Tartufo Nappa pak ještě více podtrhuje eleganci vozu a přidává se po bok kůže Lugano a Nappa ve stávající nabídce šesti možných čalounění ve světlém či tmavém provedení. Moderní a elegantní je taktéž nový dvoupruhový dekor použitý na palubní desce a bočním obložení, který doplňuje stávající nabídku dekoru.

18c0933_05

Volitelná luxusní sedadla pro první řadu za řidičem jsou skutečným bonbónkem pro ty, kteří si rádi užijí plně sklopné lůžko, masáž zad nebo výkonnou klimatizaci jako ve Třídě S. Cesta ve Třídě V jako ve VIP shuttlu se nyní stane spíše spa procedurou po náročném letu nebo obchodním jednání.

Nový motor i převodovka

S faceliftem přichází i čtyřválcový dieselový motor OM 654 v několika variantách včetně dvou následujících:

– V 250 d o výkonu 140 kW (190 hp) s točivým momentem 440 Nm (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km)

– V 300 d s nejlepšími hodnotami v segmentu – výkon 176 kW (239 hp) a točivý moment 500 Nm (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km).

Při akceleraci navíc V 300 d svůj točivý moment krátkodobě navýší o dalších 30 Nm. V 300 d zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 vteřiny a dosáhnout může maximální rychlosti 220 km/h.

Mezi další inovace nové generace motoru patří kombinace hliníkových válců a ocelových pístů, spalovací proces využívající stupňovitý výklenek pístů a svrchní vnější vrstva válců NANOSLIDE® pro snížení tření v motoru. Důkazem efektivity těchto řešení je 13% pokles spotřeby nové V 250 d oproti jejímu předchůdci.

Většina komponent snižující emise je nainstalována přímo v motoru. Integrovaný technologický přistup sestávající ze spalovacího procesu využívajícího stupňovitý výklenek pístů, dynamické vícecestné recirkulace výfukových plynů a umístění emisní soustavy hned u motoru se stará o snížení spotřeby i emisí. Díky blízkosti motoru, izolované pozici jednotlivých komponent a recirkulaci výfukových plynů systém netrpí na tepelné ztráty a funguje neustále v ideálních podmínkách.

Facelift s sebou poprvé přináší taktéž volitelnou automatickou převodovku 9G-TRONIC. Tato obzvláště komfortní a efektivní převodovka nahrazuje převodovku 7G-TRONIC a ve variantách V 300 d a V 250 d  je součástí standardní výbavy. Řidič může využít přepínače DYNAMIC SELECT pro změnu jízdních programů „Comfort“ a „Sport“, a upravit tak chování převodovky. K dispozici je i mód „M“, který umožnuje manuální řazení pomocí pádel pod volantem.

Všechny motorizace nové Třídy V jsou ve standardu vybaveny pohonem zadních kol, volitelně je však k dispozici i stálý pohon všech kol 4MATIC, díky němuž dokáže Třída V agilně zdolávat i náročný terén.

Ještě bezpečnější

Se standardním Asistentem při poryvech bočního větru řidič získává podporu pro udržení Třídy V na silnici i v případě velmi nepříznivých větrných podmínek. Asistent sledování bdělosti, který byl ve Třídě V poprvé představen před pěti lety, posunul vůz na zcela novou úroveň v oblasti bezpečnostních standardů celého segmentu. Díky svým bezpečnostním prvkům si faceliftovaný model svou výsadní pozici i nadále uchovává.

Active Break Assist může totiž nyní předpovědět možnost kolize s vozem vepředu a vydá vizuální a akustické varování. Pokud řidič zareaguje, Active Break Assist zvýší brzdný tlak tak, aby odpovídal nastalé situaci. V případě, že řidič zareagovat nestihne, systém začne brzdit zcela autonomně. V městské dopravě navíc Active Break Assist reaguje na pevné překážky či chodce přecházející přes vozovku. Díky tomu se může řidič nehodám zcela vyvarovat, nebo alespoň zmírnit jejich možné následky.

Dalším bezpečnostním prvkem použitým i Třídy V vůbec poprvé je Highbeam Assist Plus. Ten řidiči poskytuje neustálé a široké osvětlení vozovky bez zbytečného oslnění ostatních účastníků provozu. V přítomnosti protijedoucího vozidla či vozidla jedoucím před Třídou V se hlavní LED světla částečně deaktivují a vytvoří patřičnou mezeru v kuželu světla. Zbývající části vozovky jsou nadále osvětleny hlavními světlomety.

Ať už ho využíváte pro jeho styl, výkon, efektivitu či bezpečí, vůz Marco Polo založený na Třídě V je díky faceliftu obohacen stejnými vylepšeními jako jeho mateřský model. Kompaktní campervany Marco Polo a Marco Polo HORIZON se taktéž pyšní přepracovaným designem přední masky, novými laky, koly, nebo výdechy klimatizace či čalouněními. I zde je možné zvolit nový dieselový motor s výkonem 176 kW (239 hp) (kombinovaná spotřeba 6,8-6,1 l/100 km, kombinované emise 180-160 g/km)[5], stejně jako asistenty Active Brake Assist a Highbeam Assist Plus.


Místo pro vaše názory