Země V4 budou spolupracovat v oblasti cestovního ruchu i v roce 2022

Autor:

V těchto dnech probíhá dvoudenní akce zemí V4, jejíž hlavním účelem je spolupráce V4 v oblasti cestovního ruchu.

Tématy letošního jednání byla mmj. udržitelnost, zdravotní cestovní ruch, hlavní aktivity a opatření jednotlivých zemí ve snaze o oživení turismu v následku propadu způsobeném pandemií COVID-19. V rámci zasedání byl náměstky ministrů přijat aklamací Protokol o spolupráci v oblasti cestovního ruchu V4 a Marketingový plán aktivit zemí V4 na rok 2022. Na tento krok navazuje dnešní B2B akce s panelovou diskusí.

Vrcholné zasedání náměstků ministerstev cestovního ruchu zemí V4 a ředitelů národních centrál cestovního ruchu zasedalo včera s cílem projednat aktuální otázky společné spolupráce a propagace za oblast cestovního ruchu. Zasedání organizovala maďarská centrála cestovního ruchu Hungarian Tourism Agency v rámci svého předsednictví ve V4. Dnešní program pokračuje za účasti obchodních zástupců z desítek zahraničních destinací celého světa.

Prioritní téma pro letošní rok je udržení stávající pozice v USA. Vzhledem k přetrvávajícím dopadům pandemické situace se opět zaměříme i na bližší evropské trhy – např. Německo, Rakousko, Francii a skandinávské země, a to z důvodu rychlejší reakce na otevření hranic, nezávislosti na leteckých spojeních apod.,“ zdůraznil Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism. Důležité je také posilování konkurenční výhody společnou propagací na nových trzích – v Izraeli, Kanadě, Latinské Americe a jihovýchodní Asii.

Společná propagace členských zemí V4 v oblasti příjezdového cestovního ruchu bude i nadále probíhat pod destinační značkou „Discover Central Europe“. Produktově se společné marketingové aktivity zaměří na tradiční témata: středoevropská města, kulturu a historii, památky UNESCO, lázeňství a zdravotní turismus, gastronomii, zážitkovou a luxusní dovolenou, MICE a incentivní turismus. Nově posilují země V4 také propagaci své nabídky v segmentu aktivního cestovního ruchu.

V letošním roce se budeme snažit rozjet tři nové projekty v rámci společné propagace zemí V4. V první řadě je to využití grantů na kofinancovaní aktivit v rámci European Travel Commission, jíž jsou všechny čtyři země členy. To nám umožní zdvojnásobit prostředky investované do vybraných kampaní. Dále bychom se rádi soustředili na podporu vlakového spojení mezi jednotlivými státy V4 a v neposlední řadě na výměnu turisticky zaměřených pořadů mezi veřejnoprávními médii,“ doplňuje dál ředitel agentury CzechTourism Jan Herget. Ocenil také to, že v reakci na pandemickou situaci se oproti předchozím letům společné propagační aktivity více zaměřují na vnitřní evropský trh.

Rozpočet na marketingové aktivity národních centrál cestovního ruchu na rok 2022 je plánován na 297 000 euro. Česká republika přispívá ve výši 76 000 euro.

Zdroj informací: Czech turismus
Zdroj foto: Pixabay