Dovolenkáři za volantem chtějí velký kufr a ujedou klidně přes 1200 kilometrů

Autor:

Víc než polovina Čechů vyráží každoročně na dovolenou autem a jejich podíl v posledních dvou sezonách kvůli pandemii výrazně roste.

Zvýšený zájem dovolenkářů potvrzuje taky HoppyGo, platforma pro sdílení vozů přímo mezi uživateli. Právě její údaje nyní odhalují, jak česká dovolená za volantem vypadá. Data vycházejí z téměř 2,5 tisíce výletů uskutečněných od začátku letošního června.

Češi cestující na dovolenou autem urazí průměrně 1200 kilometrů. Nejoblíbenějšími vozy pro letní dovolenou jsou karavany, obytné dodávky a vozy s dostatkem místa v kufru. “Rozhodujícím kritériem je velký zavazadlový prostor. Poptávka po vozech, jako je třeba Škoda Octavia combi, je teď v letních měsících obrovská,” popisuje trend Robin Švaříček, CEO platformy pro sdílení aut HoppyGo.

Na základě délky zápůjčky auta ukazují statistiky na dva druhy dovolené. Jednak jsou to takzvaně prodloužené víkendy, tedy 2-3 dny dlouhé výlety a potom je to klasická dovolená na 7 dní a déle. “Výlety na hrady a zámky, na hory anebo návštěvy koupališť, wellness center či měst jsou typické víkendové dovolené v Česku. Ty tvoří většinu letní poptávky po autech a nájezd při takových krátkých dovolených běžně v součtu nepřesahuje 250 kilometrů. V průměru je to pak 178 kilometrů za den,” vysvětluje Švaříček. HoppyGo pak na svých stránkách nabízí šoférům i vlastní tipy, kam se na takový prodloužený víkend s dětmi vydat. A to třeba i v případě deště.

“Platí zde rovnice čím delší dovolená, tím větší auto. Češi stále častěji mění hotelové pokoje za obytné dodávky a karavany. Naše čísla ukazují, že při týdenní a delší dovolené tachometr natočí v průměru přes 1200 kilometrů. A to není málo, zejména vezmeme-li v úvahu, že většina českých řidičů neujede ročně ani 10 tisíc kilometrů,” vypočítává Švaříček s tím, že nejčastěji jde o cesty do Chorvatska, ale i o domácí nomádskou turistiku.

Často jsou dovolenková auta předem opatřena sezónními dálničními známkami pro cestování v zahraničí a řidiči si tak vzájemně pomáhají ušetřit peníze. Největší zájem je tedy o karavany, které byly většinou zarezervovány už na jaře. Ovšem i obytné dodávky jdou na dračku prakticky celou letní sezónu. Ta ale nekončí s prázdninami – statistiky ukazují, že sdílená auta jezdí na “letní” dovolenou ještě začátkem října.

Zdroj info: HoppyGo – tisková zpráva
Zdroj foto: Michaela Rubešová